جستجو پیشرفته محصولات

روش‌های جدید یادگیری زبان خارجی

چگونه سرعت بالایی در یادگیری زبان خارجی داشته باشیم؟

تصور کنید بعد از یک روز کاری به خانه برگشتید و تصمیم گرفتید یک یا دو ساعت به مغز خود استراحت دهید. حین تماشای تلویزیون موضوعی ذهن شما را درگیر کرده است. و همواره به یاد می‌آورید که تکالیف زبان خود را انجام نداده‌اید. در این وضعیت ذهن خود را آرام می‌کنید تا به اینگونه مسائل توجه نکنید. به خودتان خواهید گفت که امروز تلویزیون تماشا می کنم و فردا وقت بیشتری برای مطالعه اختصاص خواهم داد. از معامله ای که با خود انجام داده اید، رضایت کامل را به دست می‌آورید و یادگیری زبان خارجی را به طور کامل فراموش می‌کنید.

شب بعد هم شرایط مشابه است و در بازگشت به خانه کاملا خسته هستید. بعضی از مواقع باید چند کار جزئی دیگر مانند ارسال ایمیل را نیز انجام دهید. به خود می‌گویید که زمان کافی برای مطالعه در آن شب ندارید و فردا سراغ یادگیری زبان خارجی خواهید رفت. شب بعد از آن چطور؟ شما نیز چنین تجربه‌ای داشته اید!؟

جای هیچ گونه تعجبی نیست. زبان آموزانی که خود را درگیر چنین چرخه‌ای می‌کنند. به احتمال زیاد در انتها به طور کامل از فراگیری زبان کناره‌‌گیری خواهند کرد. این یک واقعیت پذیرفته شده است. البته این موضوع فقط در مورد یادگیری زبان خارجی وجود ندارد، بلکه می توان آن را به سایر مسائل موجود در زندگی روزمره نیز بسط داد.

راه حل چیست؟

باید به یاد داشت که روش‌های دیگری نیز برای رفع چنین مشکلاتی در یادگیری زبان خارجی وجود دارد. واقعیت این است که اغلب اوقات، روش ما برای یادگیری زبان خارجی اشتباه است. نیازی نیست تا به فراگیری به عنوان شغلی دشوار نگاه کنیم و نباید روند یادگیری را به عنوان عملی سخت که آرامش را از زبان‌آموزان سلب می‌کند، در نظر گرفت.

در این مقاله می‌خواهیم روش هایی را برای جلوگیری از اختلال امور روزانه در فرایند یادگیری زبان‌‌ خارجی بیان کنیم. تا بتوانید با افزایش سرعت خود رضایت بیشتری را کسب کنید. با تقسیم جلسات آموزشی به قطعات کوچک‌تر، نتیجه بهتری را در طولانی مدت به دست آورید.

نکته مهم در این زمینه این است که فرایند یادگیری زبان خارجی باید جذاب باشد. روش های بسیار زیادی وجود دارد که آموزش را جذاب می‌کند و خستگی کمتری به همراه دارد. ما در این روش ها فقط به دنبال یادگیری زبان خارجی نیستیم، بلکه می خواهیم روند یادگیری را به صورت کامل متحول کنیم.

امروزه تکنولوژی، چنان روند آموزش و یادگیری زبان خارجی را تغییر داده است که تکیه کامل بر شیوه‌ی سنتی، کاری بیهوده و مسخره به نظر می‌رسد. آموزش آنلاین زبان در کل جهان رو به پیشرفت است و خوب است همه ما با آن آشنایی داشته باشیم و با تجربه آن خود را در مسیر جدیدی برای یادگیری زبان خارجی قرار دهیم.

تجربه کلاس‌های آموزش آنلاین:

یکی از بزرگترین راه‌حل هایی که برای مشکل زمان کم شما وجود دارد کلاس‌ آموزش آنلاین زبان است. این شیوه آموزشی برای تمام کسانی که از نداشتن زمان خالی برای شرکت در کلاس‌ها رنج می‌برند فوق العاده است چراکه انتخاب زمان کلاس‌ها با آزادی عمل بسیاری صورت می‌گیرد.

 

یادگیری زبان خارجی در حین حرکت:

این روز‌ها گوشی هوشمند همیشه همراه شماست. با استفاده از تلفن همراه می‌توانید فرایند یادگیری را به خارج از منزل خود منتقل کنید و آن را به خیابان ها ببرید. پیشنهاد می‌کنیم که در دفعات بعدی پس از فراگیری کلمات جدید از سوی معلم، صدای خود را در حالی که کلمات را بلند می خوانید ضبط نمایید. این کار می‌تواند علاوه بر کلمات جدید شامل سایر موضوعات از قبیل صفت، ترکیب فعلی و یا زمان‌های جدید باشد. می‌توانید هر موضوعی را به سادگی، در زمانی که صرف رفتن به محل کار خود می‌کنید، فراگیرید.

با استفاده از این روش از سرعت یادگیری خود شگفت زده خواهید‌ شد. تنها صرف پنج دقیقه زمان برای گوش دادن به زبان خارجی برای درک موضوع کلی کافی است. مزایای استفاده از این روش کاملا مشخص است. به طور یقین همه ما حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه از وقت خود را صرف رفت و آمد به محیط کاری خود می‌کنیم. این کار باعث می‌شود تا بتوانیم از وقت خود به درستی استفاده کنیم. می توانید از زمان های صرف شده خود در حین مراجعه به محل کار در اتومبیل و یا اتوبوس استفاده کرد. با این کار به طور یقین در زمان های اضافی و ارزشمند خود در منزل صرفه جویی می‌کنید.

گوش دادن به پادکست:

در صورتی که وقت بیشتری برای مراجعه به محل کار در اختیار دارید، پیشنهاد می کنیم تا از پادکست‌‌ آموزش زبان استفاده کنید. تولید پادکست در سال‌های گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. و می توان به سادگی پادکست‌های رایگان زیادی را به زبان‌های مختلف به دست آورد. با توجه به سطح دانش زبان خارجی خود می توانید پادکست مناسبی پیدا کنید. اما به یاد داشته باشید هدف اصلی از انجام چنین کاری یادگیری زبان خارجی مورد نظر است.

در صورتی که هنوز در سطوح مقدماتی و یا متوسط هستید. ممکن است بخشی از کلمات استفاده شده را متوجه نشوید. جای هیچ گونه نگرانی نیست. با گوش دادن به پادکست‌ها می‌توانید به آرامی ذهن خود را با کلمات و ساختار های موجود در زبان جدید آشنا نمایید. همانطوری که به این روند ادامه می‌دهید. و پادکست‌های بیشتری را گوش می‌دهید، قدرت درک شما نیز افزایش خواهد‌ یافت. این پادکست‌ها می توانند در مورد موضوعات مختلفی از قبیل ورزش، کمدی، علوم و یا مباحث سیاسی باشند. به زودی گوش دادن به پادکست‌ها می‌تواند تبدیل به عادت شود. و نا‌خودآگاه به صورت روزانه این کار را انجام خواهید داد.

سفارش غذا و یادگیری زبان خارجی:

یادگیری زبان خارجی در بعضی مواقع می‌تواند تنها فراگیری چند لغت در زبان مورد نظر باشد. با فراگیری این موارد می توانید به خود ثابت کنید که قدرت یادگیری را دارید. در چنین حالتی می‌توانید از چالش های مختلفی برای نمایش قدرت خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای نمایش قدرت مکالمه خود به زبان ژاپنی، می توانید به رستوران ژاپنی مورد علاقه خود تماس بگیرید. و درخواست غذای محبوب ژاپنی‌ها را با زبان خودشان بدهید. در صورتی که با مشکلاتی در زمینه یادگیری زبان‌ خارجی مواجه شدید. جای هیچگونه نگرانی نیست. همواره می توانید از زبان مادری خود در زمان‌های مورد نیاز استفاده کنید. با توجه به وجود غذا‌های متنوع در سراسر جهان، حداقل می‌توانید یک نوع غذای مخصوص به زبان مورد نظر خود را در کشورها و مناطق مختلف جغرافیایی پیدا کنید و با زبان خودشان با آنها گفتگو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
سلام👋
چطوری می تونم کمکتون کنم؟