جستجو پیشرفته محصولات

چگونه به کمک خواندن کتاب زبان اصلی ، زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

خواندن کتاب زبان اصلی، چه تاثیری بر یادگیری زبان انگلیسی دارد؟

تا به حال شده برای یادگیری زبان انگلیسی شروع به خواندن کتاب زبان اصلی کنید. اما به خاطر سخت بودن آن، در نیمه راه از خواندن آن منصرف شوید؟ نگران نباشید شما مسیر درستی را برای یادگیری زبان پیش گرفته اید. کتاب ها ابزار شگفت انگیزی برای آموختن زبان هستند. اما خواندن برخی کتاب ها آسان تر است فقط باید بتوانیم کتاب های مناسبی را انتخاب کنیم.

در ادامه به نکات مهمی درباره ی خواندن کتاب زبان اصلی و تاثیر آن در یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم :

خواندن کتاب زبان اصلی مخصوص کودکان

یادگیری یک زبان بهانه خوبی برای غرق شدن در سرزمین جادویی افسانه ها و یا دنیای هیجان انگیز جاسوسان و ماموران مخفی است. در  کتاب های کودکان از زبانی ساده و شیوا استفاده می کنند. و این نوع کتاب زبان اصلی، بسیار سرگرم کننده تر و جالب تر از کتاب های طولانی و تخصصی مربوط به بزرگسالان است. همچنین به دنبال کتاب هایی با تصاویر باشید. زیرا آنها به شما کمک می کنند تا داستان را دنبال کنید و درک بهتری از آن داشته باشید. توصیه می شود که لغات ناآشنا را در یک دفترچه مخصوص بنویسید. و  بعدا معنی آن را در دیکشنری چک کنید و آن را نیز یادداشت کنید. با این کار می‌توانید به راحتی هر روز  کلمات را مرور کنید و آنها را به خاطر بسپارید.

آیا با کتاب های دو زبانه آشنایی دارید؟

کتاب های دوزبانه یا “متون موازی” داستان‌هایی هستند که به دو زبان نوشته شده اند. به این صورت که آنها بر روی یک صفحه به زبان مادری ما و در صفحه دیگر به زبان اصلی نوشته شده اند. خواندن کتاب زبان اصلی  به این نوع بسیار مفید است زیرا شما به راحتی و با سرعت بیشتری متوجه معنی کلمات می‌شوید و برای درک آن راحت تر هستید.

۱۰ راه حل برای یادگیری زبان آنلاین به کمک یوتیوب

کتاب داستان موردعلاقه ی کودکی خود را به خاطر دارید؟

یک کپی از کتاب داستان مورد علاقه ی دوران کودکی خود را به زبان انگلیسی پیدا کنید. شما چیزهای زیادی در مورد داستان و شخصیت های کتاب می‌دانید. بنابراین می‌توانید به راحتی جملات کتاب را درک کنید. همچنین علاقه شما به داستان باعث می شود شما با اشتیاق بیشتری خواندن کتاب زبان اصلی را ادامه دهید.

خواندن کتاب های طنز

گاهی اوقات در خواندن کتاب زبان اصلی، داستانی طولانی انتخاب می‌کنیم. پس از مدتی به علت زیاد بودن کلمات جدید از خواندن آن خسته می‌شویم و کتاب را کنار می‌گذاریم. در حالی که کتاب های طنز دارای تعداد کلمات کمتری در هر صفحه هستند و تعداد زیادی عکس دارند تا به درستی درک شوند. پس گزینه مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی به نظر می رسند!

یادداشت برداری

اگرهدف شما از خواندن کتاب زبان اصلی یادگیری بیشتر و بهتر زبان است. یک کپی ازکتابی که در حال خواندن آن هستید. تهیه کنید و در آن معنی و ترجمه هایی که به ذهنتان می رسد را بنویسید. این یادداشت ها به شما کمک می کند که به ذهنیت درستی از توانایی های خود در مهارت ریدینگ و ترجمه متون برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

باز کردن چت
سلام👋
چطوری می تونم کمکتون کنم؟